نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2183
-
الف
+

تهیه کننده ای که ستاره های چین را کشف کرد از دنیا رفت

«ریموند چو» تهیه کننده ای که «بروس لی» و «جکی چان» را به دنیا شناساند ، از دنیا رفت.

«ریموند چو» تهیه کننده ای که «بروس لی» و «جکی چان» را به دنیا شناساند ، از دنیا رفت.

به گزارش آی فیلم 2 ، «ریموند چو» یکی از بنیان‌گذاران استودیو گلدن هاروست در کشور هانگ‌کانگ، استودیویی که «بروس لی» و «جکی چان» را به دنیا معرفی کرد ، روز جمعه ۲ نوامبر به عمر ۹۱ سالگی از دنیا رفت.

«ریموند چو» که در به وجود آمدن عصر طلایی صنعت فلم «هانگ‌کانگ» نقش تاثیرگزاری داشت در میان نخستین کسانی بود که فلم های هنگ کنگی را در سطح جهان معرفی کردند.

وی در سال ۱۹۷۰ میلادی به همراه «لئونارد هو» کمپنی «گلدن هاروست» را تاسیس کرد؛ کمپنی «گلدن هاروست» امروزه بیش‌تر به خاطر کشف «بروس لی»  و تبدیل وی به یکی از ستاره‌های جهانی کونگ فو و نمادهای فرهنگی دنیا شناخته می‌شود.  

اولین فلمی که استودیو گلدن هاروست با نقش آفرینی «بروس لی» ساخت «رییس بزرگ» (۱۹۷۱) نام داشت،  فلمی که «بروس لی» را بسیار مشهور کرد.

به تعقیب آن، فلم های «خشم اژدها» (۱۹۷۲) و «راه اژدها» (۱۹۷۲) و بعد از آن فلم مشهور «اژدها وارد می‌شود» (۱۹۷۳) از سوی این استودیو ساخته شدند. 

«جکی چان» دیگر بازیگر نامدار هنگ کنگی نیز شهرت اولیه خود را با کمیدی‌های کونگ فویی مانند «مار در سایه عقاب» (۱۹۷۸) و «استاد مست» (۱۹۷۸) به تهیه‌کنندگی استودیو «گلدن هاروست» به دست آورد.

البته «ریموند چو» برای معرفی «جکی چان» به مخاطبان غربی نیز زمان بسیاری صرف کرد. او ابتدا برنامه‌ای ترتیب داد تا «جکی چان» انگلیسی بیاموزد و به ایفای نقش در نخستین فلم انگلیسی زبانش به نام «دعوای بزرگ» در لس آنجلس بپردازد.

«دعوای بزرگ» اولین فلم انگلیسی زبان «چان» بود.

مهر نوشت : سرانجام «جکی چان» با ایفای نقش در فلم «غرش در برانکس» در سال ۱۹۹۵ موفقیت جهانی بدست آورد.

«جکی چان» در سال ۲۰۰۰ درباره «ریموند چو» و استودیوی «گلدن هاروست» به ورایتی گفت: آقای «چو» به من شانس این را داد که به دنبال رویاهایم بروم، من امروز فکر می کنم بدون «گلدن هاروست» ، جکی چانی وجود ندارد.

م ح/ ب م

نظر شما
ارسال نظر